Digitális cégvezetés

Digitális cégvezetés

Telefon: +36 70 708 0181
Email: info@digitaliscegvezetes.hu

Napjainkban a vállalkozások adminisztrációs terhei egyre nőnek. És az adminisztrációt „szeretjük”… ugye, Te is?!

Megfelelő platform hiányában a cégvezetésre, illetve adminisztrációra is rengeteg időt lehet fordítani. Ugyanazt az eredményt el lehet érni gombnyomásra, vagy úgy is, hogy megszakadunk.

Azok a vállalkozások, akik ragaszkodnak a régi módszerekhez és továbbra is papíron/füzetből irányítják a cégüket gyorsan “elhavazhatnak”! Rámehetnek éjszakák, vagy hétvégék arra, hogy felkészüljenek az előttük álló időszakra, vagy hogy képbe kerüljenek, mi folyik a cégükben. Szóval ők azt választották, hogy megszakadnak…

Egyre többet dolgoznak, egyre fáradtabbak. Egyre több a hiba, csökken az ügyfél elégedettség, romlik a hatékonyság a versenyképesség. A vállalkozó eléri korlátait, teljesítőképességének határát, saját vállalkozásának a rabjává válik.

Bővebben

Digitális cégvezetés

Egy konkrét példa…Kézimunka vagy automatizálás?

Nem nehéz belátni, hogy ha valamit papírra adminisztrálunk, akkor ott nem lehet automatizálni. Fel kell írni a megrendeléseket, és utána ezeket meg kell számolni és rendszerezni. Ennek a folyamatnak minden egyes elemét kézi erővel kell elvégezni.

Az érthetőség kedvéért vegyünk például egy pékséget, vagy cukrászdát, ahol süteményeket lehet rendelni.

Teleírnak 20 oldalt egy kockás füzetbe megrendelésekből. Ebben a 20 oldalban van az az információ, amely a cég működtetéséhez vagy vezetéséhez szükséges. Vagyis kinek, mikor, mennyi és milyen fajta rétest kell készíteni.

Ha füzetünk van, akkor ezzel dolgozhatunk egy darabig, mire az információkat feldolgozzuk.

Ha van egy programunk, amelybe felírjuk a megrendeléseket, akkor az információk kinyerése az említett kritériumok szerint egy gombnyomásra elérhető. A program természetesen 1 másodperc alatt összesíti és rendszerezi a megrendelések információ tartalmát és tudni fogjuk, hogy mennyi túrós, vagy meggyes rétest kell készíteni az egyes napokon, és mely ügyfeleknek.

Milyen következtetést von le ebből egy profi cégvezető, vagy vállalkozó?

  • Tegyük fel, hogy egy ügyes, gyors kolléga összesíti a 20 oldalt a füzetből és ezt elvégzi a hétvégén 3 óra alatt. Ezért a vállalkozó fizet 3 óra túlórát minden hétvégén. Egy hónapban van 4 hétvége, vagyis ez 12 túlórát jelent minden hónapban.
  • Ezzel szemben a program ezt elvégzi 1 másodperc alatt egy hétvégén, vagyis kemény 4 másodpercet dolgozik szemben a 12 órával a négy hétvége alatt. 1 óra=3600 másodperc. 12 óra=43200 másodperc. Vagyis a kézi megoldásunk időráfordításának több, mint 99,99 %-át megtakarítjuk időben és túlórát sem kell fizetnünk.
  • Másfajta megközelítésben azt mondhatjuk, hogy éves szinten 144 órát takarítunk meg időben és annak a túlóra vonzatát pénzben egy jó digitális megoldással.

Ez csak egy példa, ami a megrendelések kezelésével kapcsolatos, de segít megérteni, hogy mitől leszünk hatékonyabbak, ha digitális megoldásokat alkalmazunk. Ha további munkafolyamatokat is sikeresen digitalizálunk, akkor ez a matek természetesen folytatható, és az előnyök összeadódnak.